Історія львівського трамвая

Кінний трамвай у Львові (1880-1908 рр.)

Перші ідеї побудови у Львові кінного трамваю з’явилися на початку 1870-х років, коли залізничні магістралі поєднали Львів із Перемишлем на заході; Бродами та Підволочиськом на сході та Чернівцями на півдні. В ті часи львівський магістрат отримав пропозиції щодо будівництва кінного трамваю на умовах концесії від двох англійських фірм. Однак вони були відхилені.

Лише у 1878 році після проведення у Львові Крайової рільничо-промислової виставки, львівський магістрат оголосив конкурс на концесію кінного трамваю.

Переможцем конкурсу стало “Трієстинське трамвайне товариство”, яке розпочало будівництво ліній кінного трамваю влітку 1879 року. 1 травня 1880 року кінний трамвай розпочав роботу з пасажирами. Загалом було два маршрути кінного трамваю – від Головного Вокзалу до площі Цлови (Митної) та на Підзамче.  Свій останній рейс вагони кінного трамваю здійснили 29 грудня 1908 року.

Детальніша інформація про історію кінного трамваю Львова

Народження електричного трамваю  (1891 – 4 рр.)

Перший електричний трамвай у світі був збудований фірмою Вернера фон Сімменса у передмісті Берліну Ліхетерфельде в 1881 році. Перші трамвайні системи на теренах Австро-Угорщини з’явилися у 1883 році у передмісті Відня Мьодлінгу, в 1886 – у Будапешті і у 1891 році у Празі. На терені України перший електричний трамвай з’явився у 1892 році у Києві.

Поява електричного трамваю у Львові пов’язана із проведенням у 1894 році Галицької крайової виставки, яка мала показати високий рівень розвитку краю під владою Австро-Угорщини. Цю виставку мав відвідати сам кайзер Франц-Йосиф.

Щоб забезпечити зручне сполучення залізничного вокзалу із Галицькою Крайовою Виставкою було вирішено збудувати львівський електричний трамвай. У свій перший рейс із пасажирами він вирушив 31 травня 1894 року…

Детальніша інформація про народження електричного трамваю у Львові.

Розбудова трамвайної мережі (1894 – 1914 рр.)

Спорудження другої лінії електричного трамваю на Личаків розпочалося наприкінці літа 1894 року. У 1896 році міська влада викупила підприємство електричного трамваю у фірми “Сімменс і Гальске”.

Бурхливий розвиток трамвайної мережі Львова припав на другу половину 1900-х років. У 1906 – 10 році здійснюється електрифікація ліній кінного трамваю, будується нова електростанція, розширяється перше трамвайне депо на Вульці та будується нове на Гаврилівці, поблизу Підзамча. В цей же час нові трамвайні лінії охоплюють околиці тогочасного Львова.

Детальніша інформація про розбудову трамвайної мережі у 1894 – 1914 рр.

Електричний трамвай у роки І світової війни та визвольних змагань (1914 – 20 р.)

Наприкінці літа 1914 року на Балканах вибухнула пожежа І світової війни. За час І світової війни через Львів двічі проходила лінія фронту, столицю Галичини на деякий час окуповували російські війська. Не дивлячись на складності війського стану трамвай у Львові працював під час І світової війни із незначними перервами.

Наприкінці 1918 року поразка Австро-Угорщини у світовій війні викликала її розпад. Оскільки і поляки і українці вважали Львів своїм містом, у листопаді-грудні 1918 року точилася крива боротьба за місто, у якій поляки перемогли

Детальніша інформація про львівський трамвай у часи І світової війни і національно-визвольних змагань

Польський період розвитку львівського трамвая (1919 – 1939 р.)

Після Першої світової та польсько-української воєн Львів опинився під владою Польщі. В результаті воєнних дій трамвайне господарство зазнало значних втрат. На початку 1920-х років проводиться відновлення трамвайного господарства.

Наприкінці 1920- на початку 1930-х років частково оновлюється рухомий склад львівського трамваю, будуються нові трамвайні лінії, будується велике сучасне трамвайне депо на Богданівці.

Детальніша інформація про електричний трамвай у період між світовими війнами.

Львівський трамвай у часи ІІ світової війни (1939 – 45 рр.)

1 вересня 1939 року війська гітлерівської Німеччини вторглися на терени Польщі. Трохи більше ніж за два тижні Польща зазнала удару в спину зі сторони Радянського Союзу – 17 вересня 1939 року на її територію вдерлася Червона армія – польську окупацію Галичини змінила радянська.

У червні 1941 року Гітлер розпочав війну проти свого нещодавного союзника Сталіна… Майже три роки Львів знаходився під владою нацистів. 27 липня 1944 року до Львова увійшли радянські війська.

Львівський трамвай працював як за радянської, так і за нацистської окупаціі…

Детальніша інформація про львівський трамвай у часи Другої світової війни.

  • Tweet

© Антон Лягушкін, Андрій Марчук Frontier Theme