Після дев’ятимісячного ремонту “Gotha” виїхала на обкатку!

Так виглядав вагон “Gotha T59E” до початку відновлення. Зима 2014 р. Автор фото – Володимир Караїм.

У липні 2015 року активісти ГО “Львів’яни за електротранспорт” разом із працівниками трамвайного депо ЛКП “Львівелектротранс” приступили до капітально-відновлювального ремонту ретро-трамвая “Gotha T59E” № 002. Це єдиний трамвайний вагон цієї моделі у Львові. Загалом таких у цілому світі збереглося до наших часів лише три, причому два із них залишилися в анексованому росіянами Криму.

Процес капітально-відновлювального ремонту тривав довгих дев’ять місяців, оскільки вагон до ремонту знаходився в критичному стані – практично повністю вийшла із ладу низьковольтна проводка, проіржавіли короби високовольтної проводки, вийшов із ладу контролер, зігнила підлога салону, замість скла вікна були забиті бляхою…

Gotha_T59E

Зовнішній вигляд трамвая “Gotha T59E” №002 після часткового відновлення у 2014 р. Автор Володимир Караїм

Загалом процес відновлення трамвая “Gotha T59E” розпочався іще в липні 2014 року, але тоді було виконано лише частину робіт по відновленню кузова трамвайного вагона. На більше годі було розраховувати, адже у салоні вагона продовжував перебувати “дуже солідний пасажир” – велетенський зварювальний мотор-генератор та реостати до нього.  Так і їздив із цим “пасажиром” трамвай на парад у серпні 2014 року, на “Дні європейської спадщини” у вересні 2014… Не завадив цей “пасажир” і екскурсії по Львову для європейських шанувальників залізниць і трамваїв  в квітні 2015 року. Лише у червні 2015 року у “Львівелектротрансі” прийняли вольове рішення про відновлення раритетного трамвая для пасажирської експлуатації.

Останні приготування перед виїздом на обкатку. Автор – Антон Бриних

Як кажуть в народі “Очі бояться, а руки роблять”. Завдяки завдяки професіоналізму і копіткій роботі працівників трамвайного депо трамвай повернув собі практично той самий вигляд, яким він вийшов із заводу: електрики Іван Криворука, Степан Луцишин та Іван Білінський відремонтували контролер, полагодили високовольтну проводку і заново проклали низьковольтну; електрогазозварювальник Сергій Вичистий та слюсар Степан Забігач фактично заново зварили дах трамвайного вагону; столяр Петро Гринчак відреставрував і виготовив заново дерев’яні елементи салону – перелік робіт і їх виконавців можна перелічувати іще дуже довго…

Марія Мацейко тестує роботу аудіосистеми. Автор фото Антон Бриних

Велику роботу по ремонту вагона виконали також і волонтери із нашої громадської організації – Антон Лягушкін, Дмитро Янківський, Артем Депутат та Юрій Каукалов… Відновлення історичного трамвая було б неможливим без сприяння керівництва трамвайного депо – начальника депо Романа Івановича Василишина та начальника профілакторія Івана Івановича Мацевка…

Через важкий економічний стан підприємства, ЛКП “Львівелектротранс” не могло повністю профінансувати капітально-відновлювальний ремонт трамвая “Gotha T59Е” № 002. Тому до фінансування робіт активно долучилися благодійники.

“Gotha T59E” біля залізничного вокзалу. Автор фото Антон Бриних

Найбільш значну суму на придбання різноманітних матеріалів для ремонту вагона надав туристичний оператор “Lemberg travel“, керівник якого пані Марія Мацейко, не дивлячись на початково дуже поганий стан вагона, повірила у його “світле майбутнє”. Для цього туристичного оператора це був не комерційний, а фактично благодійний проект…

Значну фінансову допомогу на відновлення трамвайного вагона “Gotha T59E” надав дослідник української залізничної спадщини із Австрії Вольфрам Венделін.

На проспекті Свободи. Фото Антона Бриних

Слід згадати і любителя електротранспорту із Житомира Тараса Коротуна – йому вдалося роздобути велику кількість автентичних деталей вагона. За його кошти було виготовлено оригінальні віконні ущільнювачі, вартість яких становить понад 5 тис. грн…

І ось настав довгоочікуваний день – “Gotha” після випробовувань на території трамвайного депо нарешті вирушила в місто на обкатку із пасажирами.

Першими пасажирами ретро-трамвая стали працівники трамвайного депо; волонтери із ГО “Львів’яни за електротранспорт”; пані Ольга Бачинська – колишній начальник відділу маркетингу ЛКП “Львівелектротранс”, яка зробила дуже багато для початку ремонтних робіт; пані Оксана Яворська – речниця ЛКП “Львівелектротранс”; пані Марія Мацейко – директор турфірми “Lemberg travel“, екскурсовод Олександр Арістархов, а також експерт в галузі електротранспорту – радник мера Рівного із питань транспорту, наш великий друг Антон Бриних.

На вулиці Руській. Автор Антон Бриних

Ретро-трамвай зробив коло навколо центральної частини міста. Жодних несправностей у його роботі не було виявлено, отож вагон було прийнято до експлуатації із пасажирами.

Усі пасажири першого рейсу отримали величезне задовлення від поїздки. Після виконання іще деяких робіт по оздобленню та регулювання окремих вузлів, трамвай почне регулярні екскурсійні рейси – у співпраці із ЛКП “Львівелектротранс” та ГО “Львів’яни за електротранспорт” туристичний оператор “Lemberg travel” обіцяє львів’янами і гостям міста приємні і цікаві мандрівки на ретро-трамваї вулицями нашого древнього міста.

Обговорення результатів обкатки у трамвайному депо. Автор фото Антон Бриних

І ось трамвай повертається “додому” в трамвайне депо. Тут його повернення із нетерпінням чекають керівники депо Роман Василишин, Володимир Казімірович та Іван Мацевко. Трамвай після капітального ремонту здав ходові випробовування “на відмінно”.

Дякуємо за надання фотоматеріалів Антону Бриних та Володимиру Караїму.

  • Tweet

Updated: Квітень 13, 2016 — 5:37 pm
© Антон Лягушкін, Андрій Марчук Frontier Theme